KUSUR BİZDE


2026/108
ولا نقص في فيض الاله ولا بخل
ولكن النقصان في جنب قابل

Velê naksa fi faydil ilêhi ve lê buhle, velêkininnuksanu fi cenbi kâbilin.

Yüce Allah’ın rızık vermesinde,feyiz ve bereketinde,kullara olan kerem ve cömertliğinde her hangi bir noksanlık, kusur ve cimrilik asla yoktur,varsa kaabileyetsizlik cimrilik veya noksanlık
ve uygunsuzluk kullardadır.

Eğer bugün İslam ümmeti olması gereken yerde değilse, en güçlü ve en kuvvetli değilse, başkalarına nizamat vermesi gerekirken talimat alıyorsa, ümmette(bazı İslam ülkeleri)olması gerekenleri ümmet temin edemiyor da bunu başkalarından bekliyorsa, başkaları aç kurtlar gibi, çok aç insanların bir yemek sofrasına hücum ettikleri gibi hücum ediyorlarsa, varlık içinde yokluk yaşıyorsa, bunca nimetlere rağmen hala gözü aç ve daha yok mu diyorsa, hayırda fazilette ve iyilikte yarış yapacağına haramlarda ma’siyetlerde ve günahlarda adetâ yarış yapıyor ve bu ümmetin bazıları dine savaş açıyorsa, şerrin Allah’tan geldiğine inancı zayıflamış, bunun yerine hayrın ve şerrin güçlü zorba ve zalim ülkelerden, sapıtmış ehli kitaptan geldiğine inanıyorsa bunların sebebi biziz .

Müslümanlar ya Allah’ın zikrinden yüz çevirmiş kendileri bir vadide, Kur’an başka bir vadide dolayısıyla istikametten sapmışlardır, Çünkü bir musibet ve bela günah sebebiyle iner, ve ancak tövbe ile kalkar, veyahut isitkametten saptıklarının farkında değillerdir.

Bu hususta Kur’an-ı Kerim’in bir kaç emrini ve fermanınıı hatırlamak ve hatırlatmak lazımdır.

Hz.Adem,Hz.Havva yılan ve Şeytan Cennetten indirildikleri zaman Yüce Allah mükellef olanlara şöyle ferman buyurdu: “Şayet benden size bir hidayet gelir de her kim ona tabi olursa onlar için herhangi bir korku yoktur ve onlar üzülmezler”
Bakara,38 başka bir Syet-i Kerimede
“Her kim benim zikrimden yüz çevirirse ona sıkıntılı bir hayat vardır.”
Tâhâ,124 başka ayeti kerimede de yüce Allah şöyle buyuruyor :
“şayet doğru yolda gitselerdi bu hususta kendilerini denememiz için onlara bol su verirdik kim rabb’inin zikrinden yüz çevirirse onu gitgide artan çetin bir azaba uğratır”
Cin süresi,16,17
Yani inananlar emirlerime, peygamberime indirdiğim hükümlere muhalefet eder, yüz çevirir,onu ihmal eder hidayeti başka bir yerde ararlarsa, moralleri bozuk, göğüsleri dar,en güzel yemekleri de yeseler en güzel elbiseleri de giyseler en güzel mekanlarda da otursalar, onların
itmi’nanları kararları rahatları huzurları olamaz.
Şu anda Dünya’da 24 milyar nüfus olsa hepsine yetecek nimetler o kadar bol ve çeşitli ki Turkiye’mizde 83 milyon değil 300 milyon insan olsa bir batı avrupalının yaşadığından daha güzel yaşayabilir, Peki niye hem bizde, hem dünyada sıkıntılar var,islam ülkelerindeki sıkıntı Kur’an’ı,sünneti, Hakkı,adaleti tahkim etmemekten, günahlardan ma’siyetlerden ve adil olmayan dağılımdan kaynaklanıyor, dünyanın diğer taraflarındaki yetersizlik ise zulüm gasb zorbalık ve insanoğluna zarar vermek için hazırlanmış tuzaklar, bir kişiye yüz,yüz kişiye bir veriliyor sıkıntılar bundan,
Yoksa yüce Allah’ın rızık vermesinde, fazl ü Kerim’inde herhangi bir eksiklik ve bir düzensizlik yoktur.

Allah’ım! Bizleri ve bütün mü’min kardeşlerimizi sana inanan, güvenen, verdiğin rızkı ve nimeti yerli yerince kullanan,helalinden yiyen,fakirlere miskinlere dağıtan onları koruyup kollayan ve bütün bunları yaparken sadece senin rızanı talep eden kullarından eyle. Âmîn.

Ahmet ÖZKAN
Emekli Müftü

21/05/2026 Perşembe

Leave a Comment